Quokka Paradise

22 oktober 2018 - Rottnest Island, Australië

Toen de ticket naar Australië was geboekt en ik me ging verdiepen in West Australië, stuitte ik al gauw op Rottnest Island. Een eiland met mooie natuur, een blauwe zee, witte stranden en...Quokka’s!!! Mede voor dat laatste, of nou ja eigenlijk vooral voor dat laatste, wilde ik erg graag naar Rottnest Island. Dus toen me gevraagd werd wat ik heel graag wilde zien of bezoeken, had ik mijn antwoord al klaar. Ik wil Quokka’s zien!! Verder had ik me niet erg verdiept in uitstapjes, bezienswaardigheden of things to do in Australië. Niet omdat het me niet interesseerde, maar meer omdat ik waarschijnlijk alles wel mooi en overweldigend zou vinden. Waar ik tot nu toe gelijk in heb.

Maar goed, vandaag was het dan eindelijk zo ver: ik zou Quokka’s gaan zien! Daarvoor moesten we eerst met de boot naar Rottnest Island. Een van de plekken waar ze in het wild leven. Er stond behoorlijk wat wind op zee, dus de vaart naar het eiland was best bumpy.

Op het eiland aangekomen hebben we eerst wat gedronken en gegeten en bustickets gekocht. Op weg naar de busstop zagen we al gauw een Quokka. Yess my dream came true. Maar ik had een grotere uitdaging van mijn droom gemaakt. Ik wilde een Quokka selfie. Dat resulteerde er in dat ik bij alle Quokka’s die ik tegen kwam op mijn knieën viel om ons gezellige onderonsje vast te leggen op de gevoelige plaat. Alleen vonden die Quokka’s het meestal niet oke als ze tijdens dat gezellige onderonsje een camera voor hun snufferd kregen. Meestal liepen ze dan meteen weer weg of in die spaarzame 10 seconde die ik had voor ze weg liepen drukte ik op verkeerde knopjes. Oftewel het was nog niet echt meant to be...

We gingen met the hopp on, hopp off bus naar verschillende mooie plekjes op het eiland. Waar ik genoot van de prachtige natuur, uitzicht op de zee en zelfs uitzicht op een groep zeeleeuwen. Wat is het een prachtig eiland en wat had ik het naar mijn zin!

Voor de lunch gingen we terug naar ons beginpunt op het eiland. En daar...lukt me het!! Na neer geknield te zijn bij heel wat Quokka’s lukte het me een selfie te maken met eentje die het wel leuk vond voor de camera en er eens goed voor bleef zitten. Zo goed, dat ik een hele reeks aan selfie’s kon maken. Mijn dag kon letterlijk niet meer stuk!!

In het kleine centrum van Rottnest zitten veel vogels (oa kraaien en zeemeeuwen) en Quokka’s die waarschijnlijk door het vele voeren door mensen, erg brutaal zijn geworden. Ondanks waarschuwingen van winkelpersoneel werden onze cookies binnen een minuut gestolen door een brutale kraai.

Na de lunch hebben we nog wat geshopt in het souvenirewinkeltje. Opvallend is dat alle winkels lage deurtjes in hun deuropeningen hebben. Tegen de Quokka’s. Die willen ze namelijk niet in hun winkels hebben. Op een winkeltje na, deze winkel was gewoon open en toegankelijk voor Quokka’s. Niet heel erg slim, aangezien de gemiddelde prijs voor een jurk (nou ja meer een lelijke lap stof) in deze winkel zo’n 700 aud was...

Toen we uit geshopt waren en uitgespeeld in de speeltuin, zijn we naar het strand gelopen. Hier hebben we door de zee en over het strand gewandeld. Hier besefte ik me wat een fijne en mooie vakantie ik heb en hoe blij en gelukkig ik daarom ben. Het was weer een geweldige dag en een van mijn hoogtepunten tot nu toe!

1. José Cuijpers:
    22 oktober 2018
    Wat een leuke foto's en mooie reis maak jij lieve leonie.
    Een prachtig avontuur😙😙😙
  2. Jackie:
    23 oktober 2018
    I had to drag her off the island. She did not want to leave. ☺️
  3. Ineke:
    23 oktober 2018
    Yes it's true, Leonie wanted to stay on the island and sleep with the quokka's.
    We had a fantastic day yesterday.
  4. Ineke:
    23 oktober 2018
    Wat een mooi verslag en mooie foto's we zien je genieten