A beautiful view and a tragic ending of the day

15 oktober 2018 - Kings Park and Botanic Garden, Australië

Vanochtend heb ik zoals bijna elke ochtend, heerlijk buiten ontbeten met een boek. Rond 10:30 uur werd ik opgehaald door tante Ineke en nicht Esther om naar Kings park te gaan. Een prachtig groot park dat in het teken staat van herdenkingen. Op vele manieren worden de oorlogsslachtoffers herdacht. Zo staan er langs de doorgaande weg bomen en onder die boom staat een bordje met een naam. Elke boom staat voor een gevallene. Verder staan er ook nog veel monumenten in het park. Het park heeft ook plekken om van het adembenemende uitzicht te genieten. Het uitzicht over Swan River en Perth. Verder staat het park nog vol met mooie Australische bloemen en bomen. Een van de hoogtepunten is de grote Boab boom. Deze boom hebben ze helemaal in het noorden opgegraven en hier naartoe gebracht. Een mooie boom die water opslaat in de stam. Ook is er de glass bridge, die je de gelegenheid biedt om te genieten van een prachtig uitzicht. We hebben heerlijk geluncht in het park en een mooie wandeling gemaakt. Na ons bezoek aan het park zijn we nog even gestopt bij een winkelcentrum, waar ik mijn ansichtkaarten op de post heb gedaan. Ik heb gepind en een voorraadje van de lekkerste chocola ingeslagen. Eenmaal weer thuis aangekomen hebben nicht Jackie en ik boodschappen gedaan. Ik wilde graag bakken dus daar hebben we oa spulletjes voor gehaald. Dat was nog best een dingetje, want ik had een Nederlands recept en probeer dan maar eens vergelijkbare producten (bijv monchou) te vinden. Maaaar het is gelukt en thuis heb ik koekjes en een taart gebakken. Thuis was de stemming niet echt je van het. Vanavond zou Dropje, een oude kat van bijna 19 jaar, ingeslapen worden. Het ging al een poosje niet goed en vandaag heeft Jackie besloten dat het niet langer humaan was om hem in leven te houden. Nichtje Mikayla was er erg verdrietig om en heeft natuurlijk veel gehuild. Gelukkig komt de dierenarts altijd aan huis en is Dropje vredig thuis ingeslapen.