Big city

19 oktober 2018 - Perth, Australië

Hoeveel winkels een stad kan hebben, ben ik vandaag achter gekomen. Mensen, wat heeft Perth er veel zeg!! Tante Ineke en ik zijn vandaag samen the city in geweest. We gingen met de trein, want parkeren in de stad is net als in Nederland duur. Toen we door de grote winkelstraat liepen, viel me op dat er aan allebei de kanten van de straat om de zoveel meter een ingang was naar verschillende winkelcentra. Al met al nogal wat winkels dus.

Ergens verstopt tussen alle gevels van al die winkels, zag je een gevel die eruit sprong qua stijl. Het bleek de ingang van the London Court te zijn. Een klein knus straatje wat op London moet lijken. Geen idee of dat het ook echt doet maar ik heb genoten van dat schattige kleine straatje. Souvenir shops waren er in overvloed en ik slaagde er in om voor vijf lieve kindjes in Nederland, voor een betaalbare prijs, knuffels te kopen. Ook heb ik er nog de bijna lekkerste hot Coco gedronken.

Na onze koffie en hot Coco break, zijn we met de gratis bus naar the Perth mint gegaan. Met gratis bus bedoelen ze hier ook echt gratis. Ze hebben vier bus lijnen door de stad die gratis zijn. Elke lijn neemt een ander deel van het centrum op zich en op bepaalde punten in de route overlappen ze elkaar. Dus je kunt basically het hele centrum zien door gebruik te maken van een gratis bus.

The Perth Mint is een plek waar ze munten maken van goud, zilver of platinum. Deze munten kunnen mensen verzamelen. Ook verkopen ze veel dingen van goud of zilver zoals veel sieraden. Alles heeft hier een prijskaartje met een heel hoog bedrag er op...maar het was mooi om te zien.

Als lunch zijn we sushi wezen eten. Wat een heel leuke ervaring was. Ik ben dol op sushi en kan het thuis niet vaak genoeg eten. Ik ben dan ook gewend om voor een vast bedrag onbeperkt sushi te eten. Echter hier betaal je per schaaltje. Je zit rond een lopende band en daar pak je af wat je lekker lijkt. De kleur van de schaaltjes bepaalt de prijs. Aan het eind tel je al die prijzen van je genuttigde schaaltjes bij elkaar op en dat betaal je. Best prijzig vergeleken met onbeperkt sushi eten in Nederland. Maar wel net zo lekker!

Na de lunch zijn we weer met de gratis bus naar Elisabeth quay gegaan. Een park met playgrounds voor kinderen om te spelen, veel bankjes om op te zitten en te genieten van het uitzicht op de rivier the swan. Ook kon je vanaf hier Kingspark zien liggen. Wat mooi is want in Kingspark hadden we uitzicht op Elisabeth Quay. Leuk om op allebei de plekken te hebben gestaan.

Na een fijne dag in de stad ben ik vanavond uit eten geweest met Phil de vriend van nicht Jackie. Jackie, Esther en Mikayla waren naar een concert van Taylor Swift. We hebben pizza gegeten in een leuk winkelcentrum met allerlei leuke restaurantjes rond een pleintje. Als toetje heb ik het grootste stuk chocolade taart ooit gegeten called Death by chocolate bij San churros in Hillary’s. Het was verrukkelijk. Een fijne afsluiter van een fijne dag!

1. Ineke:
    20 oktober 2018
    mooie verhalen en zeker mooie foto's geniet er Leonie